reklama

Prosím používajme rozum namiesto papeku!

Dnes som pracoval dlho do noci, a popri práci som si pustil záznam zo slovenského parlamentu, aby som zistil, čo sa u nás doma deje. Musím povedať, že po uplynulých voľbách v ČR cez víkend, som zažil ďalšie sklamanie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Dospel som k tomu, že zástupcovia občanov SR sa nechápu, či skôr ani nechcú chápať. Uvedomil som si, že zástupcovia koalície, keď nemajú argumenty, tak chytajú ostatných za slovíčka, a obviňujú ich z populizmu. Vrcholom bolo, keď jeden pán posranec, ehm pardon poslanec, obvinil Mikloša z populizmu, či dokonca z klamstva. Odôvodňoval to tým, že oni ľudí nevyháňajú z druhého piliera, že oni im len ponúkajú možnosť. Do tejto chvíle by sa aj dalo súhlasiť aspoň, čo sa týka navrhovaného zákona. Akonáhle však začneme počúvať vyjadrenia premiéra, či vlády, tak by sme asi dospeli k niečomu inému. Ale vrcholom toho prejavu bolo, keď obvinil minulú vládu z toho, že ona nahnala JEDEN A POL MILIÓNA ľudí do druhého piliera. To už nie je populizmus? Či vládnuca väčšina sa môže držat rétoriky "vodu kážem, víno pijem"? Áno, niektorí ľudia museli povinne do II. piliera vstúpiť, ale určite to bolo značná menšina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neuveriteľné sa mi páčilo, ako pani Malíková vyháňala poslancov, aby šli diskutovať mimo rokovaciu sálu. No to som si už pripadal ako v škôlke. Uviedla to slovami: "Dovtedy, kým nebude kľud a ticho v rokovacej sále vyhlasujem 10 minútovú prestávku!" No musím priznať je to v tom parlamente riadna fraška. O tom je aj to hlasovanie. Opozičný návrh koalície jasne proti, koaličný návrh koalícia jasne za, plus pri niektorých aspon trošku rozumných návrhov aj opozícia. To bolo aspoň jediné pozitívum, ktoré som tam videl, že opozícia sa nebráni hlasovať aj za návrhy, ktoré nepodala sama. Inak si poslanci rozprávajú sami pre seba, a keď idú hlasovať tak zavolajú aj iných poslancov, aby prišli stlačiť gombík, alebo čo to tam majú. Ach toto je demokracia. Ako už povedal Churchill, že je demokracia najhorší systém, ale ešte nikto nevymyslel lepší. I keď to, čo je na Slovensku, je už skôr ficokracia, z ktorej mi je fakt zle.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prepáčte prosím, že môj článok je možno trošku nesúrodý, ovplyvnený rannou hodinou a sklamania z toho, čo sa u nás deje. No chcel som povedať jednu dôležitú vec. Niektorý pán poslanec povedal, že v dôsledku finančnej krízy sa môže stať, že do systému II. piliera občan, ktorý vložil 100 000, tak to DSS investovala a nakoniec reálne hodnota jeho dôchodku môže byť 60 000. Toto je značné zavádzanie, pretože DSS by mali mať aj isté krytie v rámci dlhopisových fondov a sú neustále pod dohľadom kontrolných orgánov a kríza netrvá večne, a opäť nastane rast, ako to bolo aj po dvadsiatych rokoch minulého storočia(samozrejme ak to zas nezoštátni a nepošpiní boľševik...). S istotou to nemôže povedať nikto, ale verejný činiteľ, by aj tak niečo také nemal tvrdiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale nakoniec chcem povedať jednu vec. Ak prídem na Slovensko a vstúpim do II. piliera, vložím tam cez odvody aj tých 100 000, a po nejakej dobe zistím, že budem tam mať nech aj 50. Čo budem robiť? Budem spokojný a usmievať sa, lebo stále budem mať viac, ako keby som bol len v I. pilieri. Pretože tých 50 tisíc bude mojich, a naozaj neskôr z nich budem môcť žiť. Čo budem mať z I. piliera? No s prepáčením len oči pre plač. Pretože v I. pilieri si nešporím, len podporujem túto čvargu, čo žije za tieto prostriedky. Že tieto peniaze idú terajším dôchodcom? A načo sme potom predávali SPP, ako využívame dvojnásobný rast HDP ako sme predpokladali? Kde sú peniaze, keď si títo ľudia šporili na svoje dôchodky? Odpoveď je jednoduchá, štát ich prehajdákal. Nie páni v parlamente, ja radšej tých starých ľudí budem podporovať priamo. Nebudem sa podieľať na tom, že z týchto odvodov budete žiť vy, úradníci a Sociálna poisťovna im podobní, až kým sa to dostane naozaj k tým koncovým dôchodcom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja sa uspokojím s tým, čo si našporím a bude naozaj moje. Ak zle investujem, tak moja smola. Ak investujem dobre, tak moja radosť. Nedožijem sa dôchodku? Peniaze zdedia moji blízky. Nie, ďakujem tento štát odmietam sponzorovať akýmkoľvek spôsobom, ktorý by bol nadrámec. Jedine, že by som od štátu videl, že je to správne fungujúca firma, ktorá koná rozumne, a má nejaký zisk, alebo teda vyrovnaný rozpočet.

Pani Tomanová, prosím spojte sa s odborníkmi a skúste dať dokopy aspoň raz nejaké rozumné myšlienky. Papekom môže útočiť na niekoho hocijaký Hejty, rozumným vystupovaním dosiahneme viac.

Na záver zaujímavé tvrdenie: "To, že sa predlžuje priemerná dĺžka života, neznamená nepriaznivý demografický vývoj." - povedané v kontexte dôchodkov. Z toho vyplýva asi len jedno. Do dôchodku sa pôjde asi až po dovŕšení 80 roku života. Ok, dosť bolo rozprávok, poďme ďalej pracovať, a niečo naozaj robiť, nie ako niektorí v tej sále plnej neobsadených kresiel..

Martin Stančík

Martin Stančík

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jeden z miliardy, ktorý celý život hľadal sám seba, a keď si myslel, že je už na konci hľadania , zistil, že sa zmenil a tak hľadá ďalej.Zasvateny FI MU Brno :-) Zoznam autorových rubrík:  politikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu