reklama

Pozitíva z volieb prezidenta SR 2009

Som človek, ktorý sa všade snaží hľadať pozitíva. Vynímkou nie sú ani uplynulé voľby prezidenta. Tak som to postupne skúšal, i keď som sa postupne k tomu čiastočne stal realistom, ktorý si tie pozitíva aj skritizuje:-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Ako prvé mi prišlo na um ušetrenie prezidentského dôchodku. Tak som začal rátať, koľko to je. Prezident dostáva mesačne aj s diétami na cesty, auto, dom a podobne cca 2330 eur(ja nebudem udávať sumu v Sk, zdá sa mi to trápne). Za 5 rokov, čo budeme mať toho istého prezidenta, takže by sme sa nemali skladať na ďalší, ušetríme teda cca. 140 000 eur. Táto suma však je irelevatná, keď zistíme, že voľby nás stáli 9,5 milióna eur. Prečo sme potrebovali minúť na voľby o 3,5 milóna eur viac ako pred piatimi rokmi, nechávam na posúdení čitateľa. Prečo sa nemohli spojiť voľby prezidenta s voľbami do európskeho parlamentu, ktoré budú stáť ďalších 7,5 milióna eur a tým mojim odhadom ušetrili možno aj 4 milióny eur, nechám na posúdení voliča v budúcoročných parlamentných voľbách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prejdime však k skôr tým pozitívam. Ivetu Radičovú volilo 988 808 oprávnených voličov. Toto číslo vzhľadom na kampaň, ktorá nebola kontroverzná, ale zameriavala sa na výzvu k slušnej politike o ktorej voliči už dávno stratili ilúzie, je veľmi krásne číslo. Navyše, čo mňa skoro a niektorých voličov asi aj odradilo, bola naznačená podávajúca ruka Ficovi, v tomto štáte snáď nepriateľovi číslo jeden, ktorý už niekoľko krát presvedčil, že komunikácia s ním je nemožná. Keď pripojíme neúčasť niektorých voličov sklamaných z prvého kola, tak mnoho nádejných voličov stratilo chuť. Takže je to naozaj veľmi pekný, i keď pre mnohých smutný výsledok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Budúci rok budú parlamentné voľby. Prepokladám, že ľudia v SDKÚ-DS pochopia, že číslo spomínane vyššie naozaj nie je malé a bolo by vhodné ho zužitkovať. Miki už viacerým ľudom nevyhovuje a jeho ustúpením z pozície predsedu, by podľa mňa sila tejto strany značne stúpla. Prepodkladám, že volebná účasť bude väčšia ako dnes, či v roku 2006. Predpokladám však účasť podobnú z roku 2002, pretože sa opäť opatrne mobilizujú ľudia, ktorým vec verejná na Slovensku nie je ľahostajná, podobne ako to bolo v boji proti mečiarizmu.

Čiže ak príde niečo okolo 3 miliónov občanov, tak opozícií stačí z ďalšieho milióna voličov získať tak 600 000, čo pri vyššie spominaných dôvodoch, nie je úplne nereálne. Navyše istým zmetením kresťanského voliča, ktoré spomínal i Mikloško, by vecami uvedeními na pravú mieru mohlo voličov od Gašparoviča presunúť práve k terajšej opozícií (myslím, že by KDH tiež pomohla zmena predsedu na Lipšica, či Figeľa).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Posledným pozitívom na ktoré som prišiel bolo odhalenie pravých tvári niektorých osôb počas kampane. Pán Gašparovič mi prišiel celé roky, taký ľudový prezident, ktorý nič nerobí, tak nič nekazí. Mne osobne taký prezident vyhovoval. Nemíňali sme na cesty do pralesov za anakondami, či sme sa neskladali na pobyty a liečenie v zahraničí. Zvykli sme si na brepty a rôzne trapasy pri medzinárodných stretnutiach. Šak aspoň bola sranda, nie? Ale, že aktuálny prezident, neovláda žiaden cudzí jazyk a dobre, že si nemyslí, že celý svet by mal hovoriť po slovensky, sa mi už zdala silná káva. Nasledovalo do oči bijúce klamstvá najskôr Mikloškovi(dostal vôbec tú parochňu?), neskôr Radičovej s podstrčenou maďarskou kartou a podobnými nechutnostiami. A ako informatik si neodpustím... Prezident by mal vedieť, na čo slúži google.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže nepadajme na duchu, boj s boľševizmom nevzdávajme a dovidenia o rok priatelia!

Martin Stančík

Martin Stančík

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som jeden z miliardy, ktorý celý život hľadal sám seba, a keď si myslel, že je už na konci hľadania , zistil, že sa zmenil a tak hľadá ďalej.Zasvateny FI MU Brno :-) Zoznam autorových rubrík:  politikaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu